سنگ های کلیوی
نوشته شده توسط : رضا

سنگ هنگام گرگرفتگی می افتد

عواملی وجود دارند که خطر تشکیل سنگ را افزایش می دهند ، زیرا سنگ ها معمولاً علت خاصی نیستند. سنگ های کلیوی به طور کلی هنگامی تشکیل می شود که سطح برخی از مواد (مانند کلسیم ، اسید اوریک و اگزالات) که می توانند در ادرار کریستال ایجاد کنند بالا می رود. ادرار معمولاً حاوی موادی است که مانع چسبندگی مولکول ها و تشکیل کریستال می شود. ادرار این مواد کم است و روند تولید سنگ را تسریع می کند.

استفاده از مجرای ادرروسکوپ برای برداشتن سنگ ها: در برخی موارد ، از اوره تروسکوپ برای درمان سنگ های کوچک و نقشه برداری از مجاری ادراری استفاده می شود. لوله ای با دوربین آندوسکوپی از طریق مثانه یا حالب متصل شده و جهت سنگ را دنبال می کند. هنگامی که سنگ مشخص شد ، با یک فرآیند تخمیر خاص به قطعات کوچک تقسیم می شود و ادرار دفع می شود.

 

جراحی پاراتیروئید: برخی از سنگ های کلسیم در اثر فعالیت بیش از حد پاراتیروئید ایجاد می شوند. بنابراین ، غدد پاراتیروئید در چهار طرف تیروئید قرار دارند. وقتی این غدد بیش از حد هورمون پاراتیروئید ترشح می کنند ، سطح کلسیم بدن افزایش می یابد و باعث می شود مقدار زیادی کلسیم از طریق ادرار دفع شود. یک تومور خوش خیم در هر چهار غده پاراتیروئید می تواند باعث این بیماری شود. در حین عمل جراحی ، این تومورها یا غدد پاراتیروئید معمولاً با جراحی برداشته می شوند.

شاید این جمله قدیمی را در مورد سنگ کلیه شنیده باشید: رها کنید. بهتر است سنگ کلیه نداشته باشید. و البته آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. اگر سنگ های جدید دارید ، پزشک می تواند یک برنامه تغذیه را برای جلوگیری از تشکیل سنگ های جدید با شما در میان بگذارد. در صورت وجود علائم و نشانه های سنگ ، می توانید با پزشک خانواده یا پزشک خانواده وقت بگیرید. با این حال ، می توانید به یک متخصص اورولوژی ترمیمی ارجاع داده شوید که بیماری های مجاری ادراری را درمان نمی کند.

 

با مقداری غذا ، آب کافی و منابع مناسب می توانید تهاجم به سنگ را کاهش دهید. می بینید که از صخره چسبناک در امان هستید. ما شما را تشویق می کنیم که برای راهنمایی مناسب در مورد نحوه جلوگیری از ایجاد سنگ ها و ناراحتی ناشی از آنها ، با متخصص اورولوژی مشورت کنید.

 

بیشترین خطر ابتلا به سنگ کلیه چیست؟

 

سنگ هنگام گرگرفتگی می افتد

این به این دلیل است که تشخیص سنگ دشوار است ، اما معمولاً زمانی ظاهر می شود که ادرار حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند کلسیم ، اگزالات و اسید اوریک باشد. برای حل این مشکل ، یک نوشیدنی پودری در نظر بگیرید. شما نباید مایع کافی مانند آب یا خاک را اضافه کنید ، در غیر این صورت آنها به توده های خشک و سخت تبدیل می شوند. حتی در صورت عدم وجود ادرار کافی ، هیچ جسمی وجود ندارد که غلظت بالای مواد معدنی را کاهش دهد ، همچنین منجر به تشکیل سنگ می شود. محاسبه سابقه خانوادگی بر اساس رژیم غذایی ، چاقی ، داروهای خاص ، استفاده از داروهای خاص و عوامل دیگری که خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می دهد.

درمان سنگ کلیه در خانه

روشهای مختلفی برای مقابله با این پیچیدگی وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم:

در طول روز 12 تکه آب بنوشید.

برای جلوگیری و از بین بردن سنگ ها در طول روز آب لیمو تازه بنوشید.

آب ریحان بنوشید ؛ زیرا در کاهش میزان نارسایی سنگ کلیه بسیار مثر است.

خوردن سرکه سیب می تواند در از بین بردن بسیاری از سنگ ها موثر باشد.

در دفع سموم و جلوگیری از سنگ کلیه م moreثرتر است.

آب انار در مدت زمان کوتاهی برای کمک به حفظ عملکرد کلیه مورد استفاده قرار گرفته است. آب انار می تواند سموم و سنگ ها را از بین ببرد.

جوشانده ریشه قاصدک برای کلیه ها بسیار قوی و م effectiveثر است و حجم ادرار و هضم غذا را افزایش نمی دهد.

از طرف دیگر ، خوردن جوانه گندم می تواند جذب ادرار و دفع سنگ کلیه را افزایش دهد.

عصاره اسب بخار در افزایش جریان ادرار ، حل شدن سنگ کلیه و کاهش پف و پف موثر است.

ایجاد شکل گیری سنگ شود را نشان دهید. سونوگرافی دستگاه ادراری ، از امواج صوتی برای تشخیص سنگ کلیه و علائم غیرمستقیم مرتبط با این بیماری مانند تغییر در اندازه و شکل استفاده از همه استفاده می شود.





:: برچسب‌ها: سنگ های کلیوی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 198
|
تعداد امتیازدهندگان : 62
|
مجموع امتیاز : 62
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: